24 januari 2009

Of dat nog geldt: SPREKEN IS ZILVER, ZWIJGEN IS GOUD?

AVS kwam ons(me) interviewen ivm de nieuwe DORPSONTWIKKELAAR, Wim Pira. 't Lijkt me een gemotiveerde kerel. Hij is officieel (voor een jaar) aangesteld om mogelijke oplossingen aan te brengen om ons Ursel weer leefbaarder te maken. Het hele project kadert in een Europees Leaderproject met heel wat subsidies.
Enfin, dat interview dus. 'k Heb het resultaat niet gezien, noch er iemand over gehoord. ( Slecht teken?) Weet je wat het probleem is met zo'n interview, althans dat dacht ik achteraf (sic), want ik had geen tijd om me wat voor te bereiden: je praat wat, je geeft wat impressies (want ik zeilde met de cameraman vrij lang over ons dorp) en dan wordt het hele zootje ( 10 min. opname) gecompressed, verknipt, in een nieuwsitem van amper 2 minuten versnipperd... in de hoop dat ze er bij AVS wat mij betreft de beste statements (hm!) bijplakken.
En dan lees ik vanavond Kurts conclusie omtrent de kunst van het COMMUNICEREN. 'k Verschrompelde bij zoveel wijsheid en ik stelde me meteen zelf in vraag. Wat had ik beter niet, dan wel gezegd in dat interview.
Daarnet al op communiceren geklikt?
't Is de moeite, hij kent er wat van die Kurt.