20 augustus 2013

10SU1






























Ach waar heb je me begeleid?
Wie is ooit, sinds 1965, achter uw jou,
gij zo herkenbare baken,
meegereisd, meegelachen, meegeweend,
meegekeken, meegeschoven, meegedokkerd,
meegeflitst, meegezocht, meeverteld,
meegeraasd, meegedacht, meegepland,
meegemijmerd, mee...

10SU1
je laat me verweesd achter,
onvoorwaardelijk ben je me
telkens weer huiswaarts voorgereden
elders ver weg geleid
in ochtendgloren, felle zon
of tempeestende nachten
harteloos dien ik je nu te verbannen
in een kille omslag word je opgestuurd
naam- en zielloos vernietigd
Vaarwel 10SU1
ik was aan je verknocht,
ik heb je telkens weer
met heimwee
in wit en rood opgekalefaterd
je telkens weer
op nog eens een nieuw tuig geschroefd
al die jaren lang
en even lang
lieve reisgezel
heb je me er telkens weer
heelhuids doorheen geloodst.

Met jou laat ik weer een stuk van mezelf achter

Naschrift: je opvolger: 1-FLD 155: 

FeLDwebel?
of
FLoDder?
FLaDder er maar doorheen!